Ps. 121:1.MINÄ NOSTAN SILMÄNI.

VUORIA KOHTI: MISTÄ MINULLE TULEE APU?
Tänään on 20.03.2019 03:33

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uskontunnustuksemme
ViestiLähetetty: 31.12.2018 17:18 
Poissa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

uskontunnustuksemme
:thumbup:
Raamattu

Uskomme, että Raamattu on Jumalan Sana ihmiskunnalle. Se on tosi ja historiallisesti oikea. Kaikki Raamatun tekstit ovat Jumalan inspiroimia. Raamattu on siten todellisen kristillisen uskon ylin auktoriteetti. Raamatun kautta voi oppia tuntemaan Jumalan ja Hänen tahtonsa. Raamatussa ilmestyy Jumalan pelastussuunnitelma ihmiskunnalle ja Jumalan suunnitelma tulevaisuudesta. Raamattu todistaa tiestä pelastukseen ja ikuiseen elämään. Raamattu on myös syntynyt uskovan opastukseksi, kasvatukseksi ja rohkaisuksi. Raamattu kokonaisuudessaan on totuus Jumalasta ja Hänen tahdostaan (5. Moos. 32:39, Ps.119:105, Ps.119:160, Joh. 1:14, 2.Tim. 3:16).

Me uskomme yhteen ainoaan Jumalaan, pyhään, kaikkivaltiaaseen ja kaiken Luojaan. Raamatun Jumalan ulkopuolella ei ole mitään muuta todellista Jumalaa. Jumala on ollut iankaikkisuudesta, hänellä ei ole alkua eikä mitään loppua. Me emme usko, että Jumala on kaikessa tai että kaikki on Jumalaa (paneteismi/panteismi. Jumala on luomakunnan ulkopuolella, mutta voi olla läsnä luomakunnassaan Pyhän Henkensä kautta. Jumala ilmestyy kolmella tavalla: Isänä, Jeesuksena Kristuksena ja Pyhänä Henkenä. (1. Moos. 17:1, Ps. 90:2, Jes. 44:6, Kol.1:16, 1. Joh. 5:7-8 KJV)

Jeesus Kristus, Jumalan Poika

Me uskomme, että Jeesus Kristus on Jumalan Messias, Jumalan Poika, Jumala itse, joka on tullut maan päälle ihmishahmossa. Jumala antoi itsensä syntyä tämän maan päälle neitsyestä, joka tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä. Jeesus on siten sekä täysin tosi ihminen että täysin tosi Jumala. Jumalana Jeesus saattoi/voi tehdä ihmeitä ja antaa syntejä anteeksi. Ihmisenä Jeesus sai kokea kärsimystä, tuskia ja sairauksia. Hän sai jakaa meidän arkipäivämme iloineen, hätämme, kärsimyksemme ja puutteemme, kuitenkin tekemättä syntiä. (Jes. 53:3, Mark. 2:10, Joh. 10:30, Joh. 20:31, Fil. 2:6–11, Hebr. 4:15)

Me uskomme, että Jeesus tuli maan päälle meidän puolestamme kuollakseen ristillä meidän syntiemme takia ja antaakseen kaikille häneen uskoville ikuisen elämän. Jeesuksen kuolema ristillä on täydellinen sovitusuhri kaikiksi ajoiksi kaikkien ihmisten syntien puolesta. Jeesus syntyi, eli ja kuoli kokonaan synnittömänä. Hän eli kokonaan synnittömän elämän Jumalan Lain mukaan. Jeesus on noussut ylös kuolleista ja on nyt takaisin taivaassa, mistä me odotamme hänen takaisin tulemistaan. (Matt. 24, Mark. 16:6, Joh. 8:46, Hebr. 4:15, Hebr. 10:12).

Seurakunta, ykseys, tehtävä

Me uskomme, että Jumalan seurakunta ovat kaikki todelliset uskovat maan päällä. Jumalan seurakunta ei ole organisaatio tai instituutio. Jumalan seurakunta ei ole riippuvainen kirkkorakennuksesta. Missä tahansa kaksi tai useampi kokoontuu Jeesuksen nimeen, siellä Jeesus on heidän keskellään. Jeesus on seurakuntansa pää. Jumalan edessä ovat kaikki samanarvoisia seurakunnassa, mutta heillä voi olla erilaisia tehtäviä. (Matt. 18:20, Room. 16:5, 1.Kor.14:26, 1.Kor. 16:19, Gal. 3:28, Kol. 1:18, Filemon 1:2)

Me uskomme, että uskovien ykseys ei ole organisatorista vaan Hengen ykseyttä, jossa usko ja sisäinen elämä todella uskovien keskuudessa on Jumalan Hengen huolenpidon synkronoimaa. Hengen ykseys on samaa sisäistä laatua kuin että Isä ja Poika ovat yksi. Hengen ykseys on riippuvainen keskinäisestä uskollisuudesta Raamatulle ja Jumalan tahdolle. (Joh. 17:11, Room. 16:17-18)

Uskomme, että Jeesus on antanut seurakunnalle tehtäväksi mennä ulos maailmaan ja tehdä ihmisiä Jeesuksen opetuslapsiksi, opettaa ja kastaa heitä, kokoontua säännöllisesti uskon rakentamiseksi, sekä yhdessä juhlia Herran ateriaa Jeesuksen sovitustyön muistoksi. Me uskomme myös, että on seurakunnan ja jokaisen yksittäisen uskovan tehtävä valvoa puhdasta, todellista oppia sekä valvoen odottaa Jeesuksen paluuta. (Matt. 24:24-25, Matt. 25:13, Matt. 28:18-20, Mark. 13:33, Luuk. 22:14-21, Room. 16:17, 1.Kor. 11:26, 1.Kor. 14:26, 1. Tess. 5:20–22, 1.Joh. 4:1)

lainaus Lennart veljeltä sivulta johon minä yhdyn ja sanon amen

Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia