Ps. 121:1.MINÄ NOSTAN SILMÄNI.

VUORIA KOHTI: MISTÄ MINULLE TULEE APU?
Tänään on 20.03.2019 03:43

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 17.01.2019 10:44 
Poissa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Pitäisikö meidän seurata jumalallisia miehiä vai vain seurata Jeesusta?
Kirjoittaja: Zac Poonen
Kuva
Vanhan liiton mukaan israelilaiset voisivat vain seurata kirjoitettua sanaa, jonka Jumala antoi heille Mooseksen ja profeettojen kautta. Kukaan ei voinut sanoa: "Seuraa minua" - ei edes suurimpia profeettoja kuten Mooses tai Elias tai Johannes Kastaja. Jumalan on ainoa sana oli ainut valo (Psa.119: 105).

Mutta Jeesus tuli ja aloitti uuden liiton. Ja Hän antoi meille vain Jumalan Sanan, mutta hän on esimerkki, jota meidän on noudatettava. Hän oli Raamatun ensimmäinen henkilö, joka sanoi: "Seuraa minua" (Mt.4: 19; Jn.21: 19; Lk.9: 23). Joten uudessa liitossa meillä on sekä kirjallinen sana että myös sana, joka on lihaa Jeesuksessa - eli ihmiselämässä näkyvä kirjallinen sana - ohjaamaan meitä.

Jeesus nuhteli fariseuksia jotka vain tutkivat Jumalan sanaa, mutta eivät tule Hänen luokseen: "Sinä tutkit Raamatua, koska sinä luulet, että niissä sinulla on iankaikkinen elämä, mutta he todistavat minusta ja ette tahdo tulla minun luokseni elämään ." (Joh.5: 39,40).

Jeesuksen elämä on nyt valo polullemme (Joh. 1: 4) - eikä vain kirjoitettua sanaa. Jos emme pysty löytämään selkeää opastusta Jumalan Sanassa jostakin asiasta, voimme tarkastella Jeesuksen elämää (kuten Pyhä Henki on paljastanut sydämissämme) ja löydämme aina vastauksen.

Lisäksi: Uudessa liitossa Pyhä Henki myös innostaa jumalallista miestä, kuten Paavali sanoa: "Seuraa minua - kun seuraan Kristusta ". Ja Pyhä Henki sai hänet sanomaan sen kolme kertaa - korostaa sitä, että meidän pitäisi myös seurata esimerkkiä todella jumalallisista miehistä, jotka seuraavat Kristuksen jalanjälkiä. (1 Kor.4: 16; 1 Kor 11: 1; Fil.3: 17).

Todellinen uudenliiton palvelija ei ainoastaan ​​julista Jumalan sanaa kirjoitetussa sanassa vaan myös sanoo, kuten Paavali sanoi: "Seuraa minua, kun seuraan Kristusta".

Jotkut kristityt sanovat: "Emme saa seurata miestä, vaan meidän on vain seurattava Jeesusta". Se kuulostaa henkiseltä lausunnolta. Mutta se on täysin vastoin Jumalan sanaa . Koska, kuten olemme juuri nähneet, Paavali (Pyhän Hengen innoittamana) sanoi meille seuraamaan häntä.

Syy siihen, miksi Paavali kehoitti Korintin kristittyjä seuraamaan häntä ja jäljittelemään häntä, oli siksi , että hän oli heidän hengellinen isä . Hän sanoi: "Jos teillä olisi kymmenentuhatta opettajaa Kristuksessa, ei silti olisi monta isäö, sillä minä synnytin teidän Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta, ja siksi kehotan teitä seuraamaan minua ." ( 1.Korkeus 4: 15,16). Ei voi seurata Raamatun opettajaa - koska vaikka hänen opetuksensa on hyvä ja tarkka, hän ei ehkä ole hyvä esimerkki hänen elämästään. Edellä olevan jakeen mukaan yksi hengellinen isä on parempi kuin 10 000 Raamatun opettajaa . Joten on hyvä, että kaikilla kristityillä on hengellinen isä, niin kuin Paavali, jonka esimerkkiä he voivat seurata. Tällaisen hengellisen isän jälkeen voimme pelastua synnistä ja vääristä opetuksista.

Paavali kehotti kristittyjä seuraamaan myös muita jumalallisia miehiä, jotka " seurasivat Kristuksen esimerkkiä", kuten hän oli tekemässä. Hän sanoi: "Muokkaa elämääsi minun omani jälkeen ja oppikaa myös muista, jotka seuraavat meidän esimerkkiä " (Fil. 3: 17-NLT).

Jumalan sana myös käskee meitä noudattamaan johtajia ja nimittäin heidän uskoasa.

"Velvoitko johtajasi ja antakaa heille" (Heb. 13:17).
"Muista ne, jotka johdattivat teidät, jotka puhuivat teille Jumalan sanaa: katsokaa heidän käyttäytymisestään (heidän elämäänsä) ja imitän heidän uskonsa " (Heb 13: 7).

Meitä ei kutsuta seuraamaan henkilön palvelemista, koska Jumala antaa jokaiselle hänen lapselleensa ainutlaatuisen palveluksen, jota toiset eivät voi olla. Kristuksen ruumiilla on jäseniä, joilla on erilaisia ​​tehtäviä aivan kuten ihmisruumiimme on. Kun Jeesus kutsui ihmisiä seuraamaan Häntä, hän ei odottanut heitä tekemään ihmeitä tai edes saarnata, kuten Hän teki. Se oli Hänen palvelutehtäviään . Hän kutsui ihmisiä seuraamaan hänen elämänsä esimerkkiä eli elättämään periaatteita, joiden mukaan hän asui. Samoin kun Paavali kutsui uskovia jäljittelemään häntä ja seuraamaan häntä, kun hän seurasi Kristusta, hän ei pyytänyt heitä olemaan apostoleja tai parantamaan sairastuneita, vaan elämään eläessään - Kristuksen elämän periaatteiden mukaan.

Se on Pyhä Henki, joka on käskenyt meitä edellä mainituissa jakeissa seuraamaan jumalallisten miesten esimerkkejä. Ne, jotka ovat liian ylpeitä seuraamaan jumalallisten miesten esimerkkejä, päätyvät yleensä lihavien ihmisten seuraamiseen tai omien oman elämänsä kehotuksiin. Sitten tulokset voivat olla tuhoisia.

Välittömästi sen jälkeen, kun Filippiinien kristityt olivat seuranneet omaa esimerkkiä ja esimerkkiä muista jumalallisista miehistä (Fil. 3:17), Paavali varoitti heitä olemaan seuraamatta toistensa esimerkkiä: "Moniin vaelluksiin, joista usein sanoit, ja nyt te voitte itkeä, että he ovat Kristuksen ristin vihollisia (Phil 3: 18,19).

Jos he kuitenkin seurasivat Paavalin esimerkkiä, heidät pelastuisivat muiden epäuskoisten miesten pettämisestä.

Tässä on seitsemän testiä, joiden avulla voit arvioida, onko mies todella ihmeellinen ihminen, jota on syytä noudattaa:

1. Onko hän nöyrä mies - helposti lähestyttävissä ja helppoa puhua? Jeesus sanoi meille oppia nöyryyttä Häneltä (Matt.11: 29). Jumalallinen ihminen on sellainen, joka on oppinut nöyryyttä Jeesuksesta.

2. Onko hän vapaana rahan rakkaudesta ja joka ei koskaan pyydä ketään rahalle (niin pitkälle kuin tiedätte)? Jumalallinen mies seuraa Jeesuksen esimerkkiä, joka ei koskaan pyytänyt keneltäkään rahaa edes hänen palvelutehtäväänsä varten. Jeesus sanoi, että joka rakastaa Jumalaa ei voi rakastaa rahaa ja että joku, joka pitää kiinni Jumalasta, halveksii rahaa (Luuk. 16:13).

3. Onko hän puhdas elämässään - ja erityisesti hänen suhteissaan naisiin (niin pitkälle kuin tiedätte)? Jumalallinen ihminen ei vain vältä kiusausta seksuaaliseen himoon, vaan pakenee siitä (2 Tim.2: 20-22).

4. Jos hän on naimisissa ja on lapsia, onko hän kasvattanut lapsiaan jumalallisilla tavoilla? Jumalallinen, naimisissa oleva mies on sellainen, jonka lapset ovat uskovia, jotka on kasvatettu kurinalaisesti (1 Tim. 3: 4,5; Tit.1: 6).

5. Ovatko hänen lähimmät työtoverinsa tulleet jumaliksi miehiksi heidän yhteytensä kanssaan? Jumalalliset miehet tuottavat muita jumalallisia miehiä. Timoteukselta tuli jumalallinen ihminen olemalla hengellisen isänsä, Paavalin kanssa (Phil.2: 19-22).

6. Onko hän rakennettu (tai ollut aktiivinen muiden kanssa rakennuksessa) paikallisen uuden liiton seurakunnan kanssa? Jeesus tuli maan päälle rakentaakseen seurakuntansa (Matt.16: 18). Hän antoi itsensä kuolemaan rakennuttaakseen seurakunnan (Ef.5: 25). Jumalalliset miehet eivät ainoastaan ​​tuo ihmisiä Kristukseen, vaan rakentavat heidät paikalliseksi seurakunnaksi.

7. Liittääkö hän sinut Kristuksen ja ei itsensä kanssa? Jumalallinen mies liittää sinut Kristukseen, jotta sinä vuorostaan ​​voit olla jumalallinen esimerkki muille? (Ef.4: 15; 2 Kor.4: 5).

Emme voi seurata useimpia kristillisiä johtajia, koska he epäonnistuvat yhdessä tai useammassa edellä mainitulla alueella .

Jos kuitenkin löydät jumalallisen johtajan, jolla on edellä mainitut ominaisuudet, on hyvä, että seuraat häntä hengellisenä isänä, koska hän auttaa sinua tulemaan lähemmäs Herraa ja siten pelastumaan synnistä ja vääriä opetuksia.

Jolla on korvat kuulemaan, kuulkaa häntä.

Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia